torsdag 12 februari 2015

Tagit ett beslut

Har tagit ett beslut när det gäller jobbet iaf. Jag ska ta det jobbet som ligger nära och så jag fortfarande har samma arbetsgivare. Och det blir nog övergång till det jobbet i slutet av April/i början av Maj. Har ju lagt schema för tolv veckor och då har jag planerat att jobba mer viss period så jag inte ska behöva ta så många semesterdagar när jag åker till New York. Ska bli skönt att få jobba bara dagitd men samtidigt kommer jag att sakna mina lediga veckor, på en sex-veckors schemaperiod har jag nu två sjudagars ledigheter, det ni.Men då jobbar jag bara 85%, tror jag kommer gå upp till heltid, vi har egentligen inte diskuterat det, chefen frågade och då sa jag att jag inte visste, att jag kanske tänkte det. Skulle vara skönt med en heltidslön men samtidigt skulle det vara skönt å va ledig en dag mitt i veckan å. Skulle kanske kunna jobba 90, då skulle man ju få va ledig en vardag varannan vecka, det skulle vara lyx det =)

Har meddelat det andra jobbet att jag inte är intresserad längre men att jag kanske återkommer med en ansökan om det jobb jag tar inte är bra =) Haha, man kanske inte ska ta ut nåt i förskott, men tror faktiskt att det jobb jag tackat ja till passar mig som handen i handsken. Det kommer vara lite mer att göra på varje arbetspass då motför vad det är nu. Men jag tycker ju om att ha saker att göra när jag är på jobbet så det ska bli skönt. Dagarna kommer ju gå lite fortare än vad kvällar och nätter gör nu, allra helst då man har lugna kvällar/nätter. Kan ibland vara skönt med lite lugn men ska bli skönt å ha fullt upp å igen =)

Det som kommer vara skönast e att slippa sms om att det fattas folk. Det får jag hela tiden nu och när jag har ledig vecka då planerar jag in saker att göra så då kan jag oftast inte när chefen messar och så får man dåligt samvete för att man aldrig kan ställa upp. Ibland e det så skönt å ha mobilen på ljudlös så man slipper höra när man får mess, fast vill ju gärna veta när nån vän vill mig nåt. Så det blir lite jobbigt, men e inge skönt å veta att man e ledig å känna stress över att det saknas personal, man behöver sin lediga tid för att återhämta sig och må bra. Sen har man ju valt vilken procentgrad man vill jobba utav en anledning, det är inte för att kunna hoppa in extra konstant.

Sen e det jobbigare idag, är lite extra känslig som jag tydligen alltid blir veckan innan jag ska ha mens, sen känner jag mig inte utvilad heller, tung i huvudet, snorig och dan, men vill verkligen inte bli sjuk. Har inte lust eller tid med det.

Nä nu ska jag förbereda lunchen tills älsklingen kommer hem från jobbet <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar