måndag 19 december 2016

Blodprov för kromosomavvikelse

Idag har jag varit på lab på sjukan och tagit blodprover för kromosomavvikelser, en del av det som ingår i kub-testet. Alltså kombinerat ultraljud och blodprov för att upptäcka kromosomavvikelser. Något som barnmorskan rekommende när man är över 35 år. Skulle det visa något erbjuds man att göra ett fostervattensprov men först får vi se vad detta visar. 

Tycker det är sjukt att man får gå och göra dessa sjukt dyra prov utan att de kollat om man verkligen är gravid först. De litar på de graviditetstest man har gjort i hemmet. Dom gjorde man ju i början av graviditeten och nu är jag i vecka 11. Kanske inte ens e gravid längre. Ska göra ett nytt test för min skull på fredag då vi planerar att berätta för föräldrarna på julafton och juldagen. 

Nä ni ska jag ta min trötta hjärna och bädda ner mig i sängen för lite sömn 😴💤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar