torsdag 22 december 2016

Graviditetstest nr 5 (tror jag)

Var tvungen att göra ett femte test idag då jag haft som lite mens, inte så att det kommit blod i trosorna eller i toaletten men på pappret. Råkade då googla trots att man inte ska göra det och hittade då något som hette ofostrig graviditet. Hade ingen aning om det det fanns. Det innebär tydligen att man bara har fostersäcken utan foster i livmodern. Man blir så uppskrämd av detta allra helst när man läser på sidor som familjeliv etcetera. Har nu läst på lite mer och oftast tappar man graviditetssymtomen och får oftast ut fostret som ett vanligt tidigt missfall. 

Enligt testet så var jag fortfarande gravid. Är väl extra nojig nu när man ska berätta för föräldrarna i helgen. Vill inte va den som kommer med roliga nyheter för att sedan på Torsdag efter ultraljudet plocka ner dem på jorden igen. Men samtidigt känner jag att det kan vara skönt att ha deras stöd om det är något som skulle vara fel med graviditeten.

Men nog om detta tragiska, ska försöka hitta mina positiva tankar igen om graviditeten för i den hela stora oron är jag otroligt lycklig 😀😀😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar