söndag 22 april 2012

Bra helg hittills =)

Har haft en bra helg hittills. I Fredags hämtade jag älsklingen från jobbet. Sen åkte vi på Birsta en snabbis och sedan blev det hem för att fixa lite käk. Blev klyftpärer, fläskfile och tsatziki, hur gott som helst ju. Sedan hann jag smälta maten lite innan det var det dags för lite promenerande med Friday, blev två varv runt sidsjön med en avstickare uppför slalombacken, lite klättring =)
Var ju inte det vackraste vädret ute så det var väldigt skönt att komma in i värmen sedan och tillbringa resten av kvällen i soffan.

Hade pratat med mamma och pappa om en riktigt långprommis, typ som den i förra helgen, men vädret var ju inge bättre på Lördagen heller. Men pratade med mamma och hon ville ändå ta en promenad så packad ihop lite grejer och satte mig i bilen och åkte ut. Blev en promenad på 12.7 km i regnet och gyttjan (lite träning inför tjurruset, hihi). Efter promenaden grillade vi lite korv (brorsan och hans barn var oxå ute hos mamma och pappa), så jag, mamma, pappa, brorsan och W käkade korv. Mumsigt. Var lite frusen sedan promenaden så tappade upp vatten i jacuzzin, och bytte om till baddräkt. W skulle genast vara med och bada. Även J som nyss hade vaknat vill bada. Så det slutade med att mamma, jag, W och J satt i deras jacuzzi och bubblade. Mysigt =)
Efter badet hoppade jag i min onepiece och tofflorna, hur mysigt som helst juh.. Men efter cirka en timme var det dags att dra sig hemöver. Ville ju hinna se min karl också ;-)

När jag kom hem så hann jag inte mer än innanför dörren innan jag och älsklingen åkte iväg. Ner till stan för att hyra film samt till ica för att köpa grejer till maten, blev hemgjord pizza. Gott..
Sedan kollade vi på film och myste i soffan en stund och sedan var det dags att hoppa ner i säng och sova lite. Och nu har det blivit Söndag morgon. Har lite funderingar över vad jag ska ta mig för idag. Hade lite tankar på att jag borde åka och styrketräna, fast samtidigt e det en massa som borde fixas här hemma, å samtidigt skulle det vara mysigt att bara gosa med älsklingen å. Många beslut, hihi.

Middagen är iaf bestämd sedan igår, blir kyckling ris och sås. Samt att jag har en promenad inbokad med Friday idag så det innebär att jag kommer klara veckans motionsmål, dock en styrketräningsmål, men men. Har ju inte kommit in i styrketräningen ordentligt än så. Men ska försöka få till två i veckan till en början och öka i efterhand. Denna vecka har jag ju bara styrketränat en gång och det var i Måndags. Ska träna på Måndag igen så det ska bli skönt. Tänkte köra lite styrka innan zumban =)
Nu ska jag gå undan med frukosttallriken och fundera på vad jag ska engagera mig i idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar