söndag 15 april 2012

Nya E4:an promenad...

Igår tog jag, mamma, pappa och min morbror en långpromenad längs den nya E4:an. Vi åkte in till kuben och parkerade hos min morbror och började promenaden därifrån. Gick sedan hela vägen till Njurunda kyrka efter nya E4:an och sedan vanliga vägen hem till mamma och pappa från kyrkan. Blev totalt 20 km (2 mil). Kändes i benen när man kom hem för det var inte direkt platt utan ganska kuperat bitvis, men en härlig promenad. Vi tog en paus efter ca 11 km (strax innan vi kom till Nolby) och grillade lite falukorv med ketchup. Har lite bilder efter vägen nedan. Dock ej så många eftersom att jag fokuserade på att promenera istället men några fick jag iaf till.

Strax ovanför Kubal, inte klart på långa vägar.

Strax ovanför Kubal fortfarande.

Strax ovanför Kubal, massa trattar där dom har borrat ner i marken. Sen hä dom ner sprängmedlet där =)

En bild över Kubal samt vattnet, vi var ju en bit upp så tyckte det var fint där uppifrån.
Den tillfälliga bron över ljungan där arbetsmaskiner kör och förbereder för att kunna gjuta den nya bron.


 Ett av avgränsningarna i ljungan där en av pelarna ska gjutas. Tömt på vatten samt grunden lagd.

Samma avgränsning som ovan, dock med en stege ned.
Det är intressant att gå efter den här vägen då det händer nya saker hela tiden. Hade kunnat knäppt mycket fler foton men samtidigt känner jag att det kan jag göra nästa gång och se om det har blivit mer förändringar. Var iaf en riktigt härlig promenad och vi har redan planerat vart vi ska gå nästa lördag. Och det ser jag fram emot, kommer att bli lite mer terrängpromenad då, men det e ju bara roligare så det blir nog inge problem =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar