fredag 20 april 2012

Hemma igen =)

Nu är jag hemma från Umeå, eller var det rättare sagt igår kväll. Kom hem vid 20-tiden så det var himla skönt, har haft himla bra och lärorika dagar i Umeå, där jag har fått sett två stamcellstransplantationer, samt hur dom arbetar där uppe, fått vara på besök i stamcellslab samt i källaren och kolla där dom förvarar stamcellerna i flytande kväve i -180 grader. Häftigt =)
Har varit intressant att se deras arbetsmetoder samt hur hela sjukhuset ser ut, var ju riktigt stort där uppe.

Har inte kunnat träna i tisdags eller igår då vi satt på buss i fyra timmar samt varit heldagar på sjukhuset. Men i onsdags så tog vi bussen till Umeå centrum och gick en sväng på stan, käka gott på Allstar samt tog bussen tillbaka till hotellet. Sedan tog vi en promenad på cirka 1 timme. Skönt det: Så måste träna idag, imorgon samt söndag för att klara veckans träningsmål.

Till veckan börjar min dagperiod igen. Ska bli så skönt. Men kommer ju att bli lite mindre fritid eftersom jag har planer på att fortsätta med min träning framöver å. Men det får bli så helt enkelt.
Har nyss varit på jobbet och kollat lönespecen samt kollat semestern. Fick ganska bra i lön trots att jag varit sjuk två nätter, dras ju cirka 1400 per natt man är sjuk, dock får man tillbaka cirka 1000 på den andra natten men man förlorar ju mycket pengar iaf.  Semestrarna var klara iaf, jag kommer att få ha vecka 28, 29, 30 och 31. Och älsklingen är det äntligen oxå klart för och han ska ha vecka 2, 28, 29 och 30. Så vi får tre veckor tillsammans. Jag = lycklig.
Äntligen kan vi börja planera våran sommarsemester. Våran första riktigt sommarsemester på 10 år, kan ni förstå. Hur bra som helst ju =)
Nog för att vi har varit iväg tidigare men ej någon längre tur pga ekonomi samt att vi har jobbat om somrarna och ej haft semester tillsammans.

Nu ska jag ta och åka och handla lunch till mig och älsklingen. Blir baguetterian idag, mums =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar