fredag 13 januari 2012

1 års sjuksköterskeexamen jubileum =)

Haha, tänk att det var ett helt år sedan jag tog examen från sjuksköterskeprogrammet på Miun. Helt otroligt. Även fast jag fick vänta på mitt tentasvar så har jag snart jobbat ett helt år som ssk och en fast tjänst har man också hunnit få =)
Är så himla nöjd med att jag tog mod till mig och började plugga för jag älskar verkligen mitt yrke, det är roligt, stimulerande och lärorikt. Allra helst på en så mångsidig avdelning jag är på.

Ja nu över till nåt annat, var ju på Zumba med krullet i onsdags och det var riktigt roligt. Ska gå med F nån dag med, fast inte denna vecka, var lite för mycket folk när det var gratisvecka. Ska iaf köpa kort på ego på Måndag. Tänkte först betala i månaden men blir ju ändå billigare att ta det allt på en gång samt att man slipper alla dessa månatliga betalningarna. Man har ju så många räkningar ändå.

Igår kväll tog jag en promenad med minimajsen. Gick fem km och när jag kom hem såg att klockan redan blivit åtta och det var ju dags att snabba sig in i duschen och dra iväg till nattjobbet. Gick bra att jobba natten iaf, var mycket att göra men gick bra ändå.

Hade så sjukt ont i huvudet igår under halva dagen samt hela kvällen och halva natten, vet ej om det e nån mildare forma av migrän för mådde lite kymigt också samt att det blev bättre om jag fick tyst och mörkt runt mig. Inte för att det funkar att göra så på jobbet men försökte lite hemma. Har bara lite ont i dag men det beror kanske också på att jag inte har sovit så himla mycket.

Nä nu ska jag väl gå och marinera lite kött, vi ska äta oxkött samt fläskfile med klyftpärer och jag ska ha aioli till och älsklingen ska ha bea till. Ska bli gott med middag sedan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar