onsdag 25 januari 2012

Lite bilder från Tunisien =)

Här kommer lite bilder från när jag och Friday var i Tunisien i September =)


 Vi börjar med flygplanskäket. Vi ville inte betala för flygplansmat så vi käkade chips och ostkrokar och drack öl/cider =)



Det var två ödlor som var på våran balkong på kvällarna/nätterna. Lyckades fota en av dem, fast de var lite skygga.


En bild på strande när vi var ute och promenerade, mycket tång och så och inte så bred just här..

Så här gjorde städerskorna med lakanen så då visste man att de hade varit där och städat, gjorde tydligen likadant med mitt linne =)


Utsikten från hotellet. De höll på att bygga ett nytt hotell mellan vårt hotell och stranden. Så e glad för att vi bodde så pass högt upp så vi fick se vattnet.


Bild på Marinan (hamnen) på kvällstid.




Även här Marinan på kvällstid.



Här skulle vi ut på Camel caravan som det stod om.
Var egentligen dromedarer men det var kul iaf =)


Var bara tvungen att fota detta. Den arabiska colan =)




Den dromedar gick bakom mig, försökte nafsa i mina byxor så var glad att han/hon hade munkorg på sig.





Här är vårt hotell. Det var superstort med inomhus samt utomhuspool. Flera olika restauranger. Och arabisk inredning. Sista natten fick vi ju bo på ett annat hotell en bra bit bort då flyget var försenat. Det hotellet var väldigt fint men såg väldigt västerländskt ut. Både jag och Friday tyckte det var roligare att få se den arabiska arkitekturen =)


I det stora hela hade vi det bra där borta i Sousse i Tunisien. Vi var borta en vecka och vi solade och badade. Red dromedar, åkte piratbåt, shoppade lite, prutade en hel del samt bara tog det lungt.

2 kommentarer:

  1. Kul att få se bilder ifrån er resa! Nu blev jag ju ännu mer sugen på att få åka iväg och ligga med sanden mellan tårna, hihi!

    SvaraRadera
  2. Ja, försöker engagera mig i bloggen lite grann. Du kan få se mer bilder när vi träffas nån dag. =)

    SvaraRadera