måndag 30 januari 2012

Bra helg trots allt...

Ja det har jag faktiskt haft, vi kan ju börja med vad som hände på Fredagen. Ett gupp jag råkade köra i var djupare än det såg ut att vara så när jag fortsatte färden hemåt märkte jag att det lät konstigt. Hmmm, ringde min bror som lyssnade på den och funderade på om nåt hade gått sönder bak vid vänster bakdäck. Ringde Lindgrens bilar ute i Nolby typ sådär tjugo i fem på fredagseftermiddagen =)
Han sa att jag kunde komma med bilen på Måndag, alltså idag klockan 9.00. Har varit en jobbig helg utan bil, men bra ändå för man vet att hur mycket det än kostar med att ha bil så är det helt klart värt det. Skulle man vara utan bil skulle man behöva bo ganska nära en bra mataffär samt jobb m.m. och det gör ju inte vi direkt så...

Lördagen tillbringades i Hassela. Blev att vi tog Grodans bil dit då min pajat, hennes var ju iaf klar på verkstan, =)    Jag hade ju redan köpt pjäxor men hyrde ett par skidor. Blev ett par Fischer Progressor 700. Det var ett par avancerade skidor för nån som har åkt en hel del, haha, men dom var superhärliga. Och fy vad ont jag fick i låren samt vaderna. Snacka om att vara otränad när det kommer till slalomåkning men roligt var det.

Söndagen då, på kvällen var jag och åkte madrass med minimajsen och hennes karl. Var riktigt roligt. Vi åkte i sidsjön och undan gick det. Vet inte hur många gånger minimajsen såg ut som en snögubbe då hon kom ner tack vare
bromsningarna och nysnön som yrde. En riktigt trevlig kväll =)

Nä nu måste jag väl göra mig klar för att åka med bilen till verkstaden. Jag hoppas bara att det inte blir för dyrt samt att jag får tillbaka bilen idag. Annars blir det långa dagar då jag måste försöka ta mig till jobbet på nåt vis. Antingen byta buss eller gå till andra sidan motorvägen och åka buss uppför backarna. Hmm, tål att funderas på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar